+38 098 522 55 90
Замовити зворотний дзвінок

Через 2 роки електромобілі зрівняються за цінами зі звичайними авто

Через 2 роки електромобілі зрівняються за цінами зі звичайними авто Через 2 роки електромобілі зрівняються за цінами зі звичайними авто
24 лютого

Прагнучи швидше очистити повітря, багато міст і регіонів у різних країнах самостійно оголосили себе зонами з низьким і нульовим рівнем викидів. Сьогодні на місцевому рівні це зробили вже понад 300 міст. Навіть у Львові вже оголосили дату заборони в'їзду транспорту з ДВЗ в центр міста.

За даними Європейської асоціації автовиробників (ACEA), у четвертому кварталі 2020 року майже кожен шостий легковий автомобіль, зареєстрований в Європейському союзі, був електричним (16,5%). Протягом четвертого кварталу реєстрація електромобілів в ЄС зросла з 130 992 одиниць у 2019 році до майже півмільйона (+ 262,8%), вперше перевищивши обсяг продажів гібридних електромобілів. Кількість реєстрацій електромобілів і гібридів виросла, відповідно, на 216,9% і 331%. У значній мірі ріст був викликаний урядовими стимулами для екологічних автомобілів. Не випадково, найбільші успіхи зафіксували в країнах з найбільш щедрими стимулами. Наприклад, в Німеччині кількість реєстрацій BEV зросла більш ніж на 500% в останньому кварталі 2020 року.

Однак, незважаючи на щедрі державні стимули, які роблять електрокари доступніше, вони все ще дорожче аналогічних моделей з двигунами внутрішнього згоряння. Коли ж настане рівноправність?

Як виявилося, обчислити це науковим шляхом не так вже й складно. Bloomberg NEF в звіті New Energy Outlook 2020 і корейський дослідний інститут управління KEPCO відстежили пряму залежність між країною, класом автомобілей, що переважають в ній, і датою вирівнювання цін. Все дуже просто: чим дорожче можна порівняти за класом автомобіль з ДВЗ, тим швидше у нього з'явиться рівний за ціною еквівалент на електротязі.

Очікується, що в Сполучених Штатах Америки та Австралії вже в наступному році великі електромобілі і позашляховики досягнуть цін, аналогічних авто з ДВЗ. А малі та середні електромобілі тут, як прогнозується, отримають цінову конкурентоспроможність в 2024 році.

У Південній Кореї електричні позашляховики стануть конкурентоспроможними за ціною з автомобілями з ДВЗ з 2023 року. Автомобілі середнього розміру - з 2024 року, а маленькі авто А і В класів - з 2026 року.

У Європі подібний паритет цін встановиться з 2022 по 2027 роки. У Китаї - з 2023 по 2029 рік, прогнозує південнокорейський інститут.

Очікується, що в Японії ціни на електромобілі середнього класу знизяться до конкурентоспроможного рівня тільки після 2025 року. На відміну від інших країн, невеликі електрокари тут стануть конкурентоспроможними за ціною, тільки після 2030 року, через низьку вартості в країні малолітражок з ДВЗ.

Очікується також, що до 2030 року світові продажі електромобілів виростуть більш, ніж в 10 разів - до 25,8 мільйона одиниць в рік. Для порівняння: у 2019 році було куплено 2,1 мільйона електрокарів.

Звичайно, в цих прогнозах не можна виключати несподіванок, які не просто усунуть, а й наблизять зазначені дати. Адже технології з кожним роком розвиваються дуже стрімко.